Om oss

Diabetesportalen är ett initiativ från diabetesforskare verksamma vid Lunds universitets diabetescentrum (LUDC). Vår webbplats är till för alla som vill lära sig mer om diabetes och diabetesforskning.

På sajten kan du läsa om de senaste resultaten inom diabetesforskningen vid Lunds universitet. En stor del av diabetesforskningen vid Lunds universitet görs inom forskningsmiljön EXODIAB (Excellence Of Diabetes Research in Sweden), som är ett strategiskt forskningsområde (SFO) i Sverige.

Inom EXODIAB har Lunds universitets diabetescentrum (LUDC) och Uppsala universitet ett nära samarbete. Målet är att utveckla nya behandlingar och läkemedel som kan förhindra eller bota diabetes.

Loggor för LUDC och Exodiab

redaktionen [at] diabetesportalen [dot] se

Clinical Research Centre
Jan Waldenströms gata 35
214 28 Malmö

Följ oss på Facebook

Vår Facebooksida är  till för dig som vill få uppdateringar om diabetesnyheter som vi publicerar på vår webbplats.

Länk till vår sida på Facebook