Välkommen till nya Diabetesportalen

Diabetesportalen har fått ny kostym och lite nya funktioner. Vi vill veta vad du tycker, vad som är bra och vad som kan bli bättre.
Mejla dina synpunkter till redaktionen@diabetesportalen.se.

Vi är glada att kunna börja året med att presentera nya Diabetesportalen!

Förutom ny design har nya Diabetesportalen ny struktur. Vi har flyttat om och lagt till, allt för att göra det lättare att hitta det du söker, i övrigt är det samma innehåll som vanligt.

Så hittar du:

FORSKNING

• nyheter och pressmeddelanden från universitet och lärosäten i Sverige och världen
  • filmade populärvetenskapliga föredrag och seminarier
  • doktorsavhandliingar
  • forskarprofiler
  • artiklar som ger en inblick i forskningens villkor och förutsättningar
  • information om aktuella studier man kan anmäla sig till
  • frågelåda med möjlighet att ställa frågor till våra forskare
  • information om hur du kan stödja forskningen ekonomiskt.

DIABETES

Diabetes är inte bara en utan flera sjukdomar som skiljer sig åt på flera sätt. Här finns fördjupande artiklar och forskningsartiklar som beskriver nya fynd och framsteg inom respektive kategori.

DIABETESHISTORIA

Sedan insulinets upptäckt för snart hundra år sedan har det skett enorma framsteg inom behandlingen av diabetespatienter. Här skildras bland annat hur det gick till när insuliet upptäcktes och vad patienerna fick utstå. Det var INTE bättre förr.

MIN HISTORIA

Här publicerar vi läsarnas egna berättelser om hur det är att leva med diabetes. Välkommen med din berättelse du också! Mejla till redaktionen [at] diabetesportalen [dot] se .

OM OSS

Diabetesportalen ägs av Lund universitets Diabetescentrum och det strategiska forskningsområdet EXODIAB.

Diabetesportalen.se eller diabetesportalen.lu.se?

Båda adresserna går till samma sajt. Går du in på diabetesportalen.se så kommer du automatiskt att dirigras över till diabetesportalen.lu.se.

Det nya namnet kom med "på köpet" av det nya utseendet och ska bidra till att det blir ännu lättare för den som googlar att hitta hit då sajten hamnar högre upp i Googles sk pagerank. Den nya sajten är dessutom "responsiv" vilket gör det lättare att läsa våra nyheter i telefonen eller på läsplattan.

Prenumerera

Precis som tidigare kan du hålla dig uppdaterad med det senaste genom du prenumerera på vårt nyhetsbrev eller följa oss på Facebook och Twitter.

Berätta vad du tycker!

Vi strävar hela tiden efter att bli bättre och vill gärna veta vad du tycker, så mejla dina synpunkter till redaktionen [at] med [dot] lu [dot] se.

Vi önskar god fortsättning med förhoppning om att kunna delge er många nya intressanta och spännande framsteg inom diabetesforskningen 2019!

/Redaktionen