Världsdiabetesdagen 2019: Tema mat & livsstil

Här kan du se föredragen från Världsdiabetesdagen i Skåne i efterhand.

Föredrag av Gunilla Willsteen, dietist.

Föredrag av Marju Orho-Melander, professor Lunds universitet.

Föredrag av Karl Bacos, forskare, Lunds universitet.

Föreläsning av 2019 års Medeonstipendiat Emma Ahlqvist, forskare och docent Lunds universitets Diabetescentrum.

Föreläsning av Daniel Agardh, läkare vid Skånes universitetssjukhus och lektor vid Lunds universitet.

Föredrag av Yrsa Franzén-Görnerup

Föredrag av Marianne Lundberg, diabetessamordnare Region Skåne

Föredrag på Youtube av Jessica Hedin och Maria Fälemark, forskningssjuksköterskor vid Lunds universitet och Göteborgs universitet.

Föredrag av Tina Rönn, forskare Lunds universitet och mottagare av Hjeltstiftelsens stipendium 2019.

Världsdiabetesdagen Skåne arrangeras av Diabetesföreningen i Skåne län, Lunds universitets Diabetescentrum, Medeon och Diabetessamverkan Sverige.