Ökad risk för håravfall vid typ 2-diabetes - läkemedel under utveckling

Personer med diabetes, i synnerhet typ 2-diabetes, har ökad risk för håravfall. Studier har även visat att tunnhåriga personer har större risk för hjärt- kärlsjukdom. Hör Pontus Dunér berätta om sin forskning som visar att det går att få tillbaka håret.

Pontus Dunér: Ökad risk för håravfall vid typ 2-diabetes - läkemedel under utveckling

Föredrag av Pontus Dunér, forskare vid Lunds universitet.

Inspelningen är gjord i april 2019 under en diabeteskväll arrangerad av Lunds universitets Diabetescentrum i samarbete med Diabetesföreningen Sydvästra Skåne och Patientforum Skånes universitetssjukhus.